The
manager of the hall, which should pass in a few minutes of the meeting by going into the room where is not a single person, reports to the
administrator: "There is no one in the room, there's just a vacuum." This is a residential understanding of the "vacuum".
Studying at school the atmospheric air pressure, the
teacher tells the students about the
experience, which demonstrates the power of atmospheric pressure. They
took the two halves of a hollow ball, the ball got used to the connector halves, pumped out the air from a hollow sphere,
created
a vacuum. With the help of horses they
could
not tear the halves of the ball from each other,
so
tightly the atmospheric air pressure shrank
the halves of the ball. Should be said that in a hollow ball was created the physical vacuum, evacuated.
Newton,
describing the space as such, believed that each point of space does not carry any properties. The space is characterized only by the
length. The Newtonian understanding of space characterizes the absolute physical vacuum. It is given by the absence of any conscious properties of space.
What do
we
bring to the understanding of "physical vacuum"? With the concept of
a
vacuum, we always associate the absence of something. The absolute vacuum, the Newtonian space, whose existence is now under question, cannot carry any properties. If we associate the term "vacuum" of creation (formation) of electron-positron
pair, it means that we are dealing with the environment, which has
a well-known name of "Ether". "And the air is buzzing excitedly," how nice sounds this
poetic phrase. "And the buzzing excitedly physical vacuum" - what a nonsense. Why do we have to scratch the left ear by the right hand? Download the English version of the site
Распорядитель зала, в котором должно пройти через несколько минут собрание, заглянув в зал, в котором ещё нет ни одного человека, докладывает администратору: " В зале никого нет, там просто вакуум". Это бытовое понимание "вакуума". Изучая в школе атмосферное давление воздуха, учитель рассказывает ученикам об опыте, который демонстрирует силу атмосферного давления. Взяли две половинки полого шара, притёрли половинки шара по разъёму, выкачали из полого шара воздух, создали вакуум. С помощью лошадей не смогли оторвать половинки шара друг от друга, так крепко сдавливало атмосферное давление воздуха половинки шара. Надо сказать, что в полом шаре был создан физический вакуум, откачен воздух. И. Ньютон, описывая пространство как таковое, считал, что каждая точка пространства не несёт никаких свойств. Пространство характеризуется только протяжённостью. Ньютоновское понимание пространства характеризует абсолютный физический вакуум. Задаётся сознательно отсутствие любых свойств пространства. Что же мы вносим в понимание "физический вакуум"? С понятием вакуума мы всегда связываем отсутствие чего-то. Абсолютный вакуум, ньютоновское пространство, существование которого в настоящее время находится под вопросом, не может нести каких либо свойств. Если мы связываем понятие "вакуум" с рождением (образованием) электронно-позитронной пары, то значит, мы имеем дело со средой, которая имеет известное название "Эфир". "И гудит взволнованно эфир", как приятно, поэтично звучит эта фраза. "И гудит взволнованно физический вакуум» - дурь какая то. Зачем нам чесать правой рукой левое ухо? Скачать с сайта полную русскую версию работы
|